Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

meedenken

  • Koen Evers

    Ik heb een probleempje. Ik heb server 2003 geinstalleerd en alles werkt naar behoren. Nou heb ik onlangs een nieuw pc gekregen die minder qua prestaties als die ik nu heb. Ik wil dus die gekregen pc als server gebruiken, en die andere als werk pc.

    Nu dacht ik: harddisk uit de server halen, en ik de gekregen pc. Alleen dit werkt niet. Als ik nu de “nieuwe server” opstart gaat alles goed, tot het moment dat hij het windows 2003 server opstartscherm moet tonen (net na de witte balk). Op dat moment reboot hij om onduidelijke redenen automatisch.

    Waar kan dit aan liggen?

    Ikzelf denk aan de aude videokaart instellingen van de vorige server, maar dan zou hij toch normaal moeten opstarten en alleen een lagere resolutie moeten weergeven?

    Wie kan mij helpen?

    Bedankt,

    Koen Evers

  • Jan Mussche

    Druk tijdens het opstarten op F8 om zodoende het opstartmenu te krijgen. Start dan op in veilige modus. Is dit gelukt kun je de drivers van je pc instellen zodat de instellingen kloppen met je hardware. Start vervolgens opnieuw op en als dit werkelijk de fout is geweest zou het nu moeten werken.

    Succes.

  • Twisted

    Hoi,

    Wat je ook zou kunnen doen maar ik weet niet zeker of dit ook op win 2k3 server werkt is eens sysprep. Hiermee deinstalleer je alle drivers van je draaiende systeem en kan je daarna zonder problemen de harddisk in een andere pc hangen. Als je dit gedaan hebt gaat windows opnieuw alle driver zoeken die hij nodig heeft voor zijn nieuwe hardware. Je deinstallerd hiermee niet alle software dus het zou moeten kunnen.

    Sysprep vind je terug op je installatie cd. Weet niet precies waar maar daar heb je een zoekfunctie voor.

    Succes

    Twisted

  • Jack

    Dit probleem heb ik ook gehad!

    Je moet gewoon dezelfde win2003 erover installeren in dezelfde windows directory, een repair installation heet dat volgens mij. En dan is alles weer opgelost. Alle programma's die jij van te voren geinstalleerd had, en elk pictogram en achtergrond staat op dezelfde plaats als voorheen. Dus de instellingen en software staan na de herinstallatie nog gewoon op je systeem. Bij de herinstallatie(repair installation) gaat hij namelijk alle hardware opnieuw configureren. Veel suc!!

    M.v.G. Jack

    Koen Evers schreef:

    >

    > Ik heb een probleempje. Ik heb server 2003 geinstalleerd en

    > alles werkt naar behoren. Nou heb ik onlangs een nieuw pc

    > gekregen die minder qua prestaties als die ik nu heb. Ik wil

    > dus die gekregen pc als server gebruiken, en die andere als

    > werk pc.

    >

    > Nu dacht ik: harddisk uit de server halen, en ik de gekregen

    > pc. Alleen dit werkt niet. Als ik nu de “nieuwe server”

    > opstart gaat alles goed, tot het moment dat hij het windows

    > 2003 server opstartscherm moet tonen (net na de witte balk).

    > Op dat moment reboot hij om onduidelijke redenen automatisch.

    >

    > Waar kan dit aan liggen?

    >

    > Ikzelf denk aan de aude videokaart instellingen van de vorige

    > server, maar dan zou hij toch normaal moeten opstarten en

    > alleen een lagere resolutie moeten weergeven?

    >

    > Wie kan mij helpen?

    >

    > Bedankt,

    >

    > Koen Evers

  • Jan

    Het probleem zit hem zeer waarschijnlijk in de chipset, maar hier is meestal een

    zeer eenvoudige oplossing voor.

    Koop een goedkoop pci raid controllertje waarop je de hd kan aansluiten.

    stop die in de originele server (sluit daar de hd nog niet op aan!)

    boot de server op en installeer de drivers van de raid(nogmaals ik zou een goedkoop

    sillicon kaartje pakken je hebt het na dit gebeuren namelijk niet meer nodig en die kaartjes kosten zoiets van € 20) stop daarna de raid controller met de hd eraan in het nieuwe systeem, dan kun je waarschijnlijk wel booten, en de drivers van de nieuwe chipset instal. als alles geinst. is dan kan je de hd gewoon weer aan het moederbord hangen.Deze truuk werkt ook goed bij XP. Je zal hoogst waarschijnlijk wel het pakket opnieuw moeten activeren, maar dat geeft geen problemen bij M$.